Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

om musik då och nu

Av Sofia - 9 augusti 2009 11:38

Jag kom att tänka på en sak häromdagen. Förr, när jag var typ 13-15, så kollade jag jämt på musikkanaler... det var ofta så jag upptäckte ny musik. Nuförtiden så hittar jag mycket ny musik via internet. Antingen genom att man blir tipsad av vänner eler genom att musik rekommenderas till mig genom olika internettjänster. Tyder detta på att världen blivit mer centrerad kring datorn och internet än kring tvn? Var vi så beroende av tvn förr som vi är av datorn idag? Är vi fortfarande lika beroende av tvn? Men idag är ju ofta till och med tvn uppkopplad... On-demand verkar ju vara den nya grejen.


Nu lyssnar och sjunger jag med i gamla The Darkness låtar... här är det falsett hela vägen!

 
 
Ingen bild

Tilving

15 augusti 2009 22:14

Jag tror det beror på att MTV har blivit en skräpkanal där Room Raiders och Pimp My Ride avlöser varandra och musiken spelar mindre roll. Tacka vet jag Spotify. Göttans att du lyssnar på the Darkness:)

 
The author herself

The author herself

16 augusti 2009 12:06

Men The Darkness är aldrig detsamma utan dig gumman!! I believe in a thing called looove! GUITAR!

http://timesandseasons.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 31 januari 2010 19:45

Jag har precis slängt ihop mina goda energibars. Dessa är super att äta under en föreläsning istället för en massa godis och eftersom jag är glutenintolerant så är de också glutenfria. Jag tänkte därför dela med mig av receptet! Jag har egentligen ba...

Av Sofia - 29 januari 2010 22:26

Jag tänkte dela med mig av detta lilla klipp. Utan tvekan det bästa avsnittet av Centralskolan! "Jag tror ändå att om man har en ugnsfast form!" ...

Av Sofia - 10 december 2009 22:16

Emma : spöar skiten ur Sofia i betapet. Du vann ju i yatzy senast Sofia hörrö hörrö! Det var mitt värsta nederlag någonsin. Det är ju inte direkt så att jag brukar vinna mot dig i betapet. Men detta var ju förnedring på hö...

Av Sofia - 22 oktober 2009 10:59

Jag kanske skulle byta tema på min blogg? Jag har nämligen börjat sticka. Kanske skulle bli en sådan som lägger upp en massa bilder på det jag har stickat? Tror inte det alltså... Men jag gillar att pyssla ihop små grejer med allt mer avancer...

Av Sofia - 7 oktober 2009 12:05

Ny design på bloggen. ÄLSKAR den nya bakgrunden!

Ovido - Quiz & Flashcards